دوره های برگزار شده

چگونه يك منشي خوب استخدام كنيم؟

اگر می خواهید یک منشی استخدام کنید، قبل از هر چیز باید بدانید که یک منشی باید چه خصوصیاتی داشته باشد. بنابراین از طریق تجزیه و تحلیل شغل منشی گری، باید گزینه های لازم برای یک منشی را بشناسیم. همین طور برای استخدام یک مکانیک باید بدانیم که مشخصات لازم برای یک مکانیک چیست؟
تجزیه و تحلیل شغل یعنی تشخیص ویژگی های مربوط به یک شغل خاص.
یک ویژگی های خاص وجود دارد که غیر از مهارت است. مهارت بر اثر تجربه به وجود می آید. اما اگر هر کس ویژگی های لازم را نداشته باشد، هر چقدر هم که به خود فشار بیاورد به آن مرحله نخواهد رسید. برای اینکه مطلب بازتر شود می توانیم ویژگی های یک شغل خاص را مثال بزنیم.
هر شغلی یکسری نیازهایی دارد و یک ویژگی های مطلوب مثلاً فرض بفرمایید می گوییم یک مکانیک خوب باید تا این اندازه هوش داشته باشد یا باید بردبار باشد، تندخو و آتشین مزاج نباشد، استقلال رأی داشته باشد. و..
بعضی شغل ها هستند که میزان صداقت و امانت داری فرد در آن خیلی مهم است. یعنی از تمام ویژگی ها مهم تر است.

یک منشی خوب می بایستی بداند:
این روزها معمولا هر شخصی که کاری پیدا نمی کند و به پشت میز نشینی و تیپ زدن علاقه مند است به منشی گری روی می آورد و معمولا هم با انجام ندادن درست وظایف یک منشی پس از دوره ای با بهم ریختن وضعیت سازمانی اخراج و یا ترک به کار می نماید و یا کارهای کارکنان سازمان را زیاد می نماید.

در این صفحه برخی از مواردی که یک منشی می بایست بداند را آورده ايم، چرا که یک منشی در مقام کارهای اجرای از مدیر خود اهمیت بیشتری دارد.
محورهاي اصلي بحث :
مباحث رفتاري – سازماني و مديريتي
1- مباحث تكنيكي و اجرائي ( نگارش نامه ها ، تلفن ، جلسات )
برخي از مهارتها : تايپ ،‌ ثبت و پيگيري نامه ها ، بايگاني ، نگارش نامه و گزارشات ، تند نويسي ، تنظيم كارتابل مدير، تنظيم جلسات و ملاقاتها ، چيدمان اتاق و فضا ، مهارت كار با تجهيزات ، تنظيم سفر مديران .
نكات مقدماتي : يك مسئول دفتر حرفه اي ضمن مديريت خويش ،‌ امور دفتر مدير را با آرامش و دقت لازم مديريت و هماهنگ مينمايد. دستيار مدير است و در مواردي درحد قائم مقام وي ايفاي نقش ميكند. شايسته است مسئول دفتر با نمايش توانائي ها ، سرعت عمل ،‌ تعهد و دلسوزي خود ،‌ اعتماد و اطمينان هر چه بيشتر مدير را جلب و واگذاري اختيارات بيشتر را موجب شود . مسئول دفتر دستيار مدير است و به منظور كمك و انجام امور ارجاعي از سوي مدير انتخاب شده و بلافصل از او دستور ميگيرد .

 

  • پیام 1
  • پیام 2
  • پیام 3
  • پیام 4
  • پیام 5
  • پیام 6
  • پیام 7
  • پیام 8
  • پیام 9
  • پیام 10
  • پیام 11